„Nie ma możliwości zapłaty KARTĄ PŁATNICZĄ”
by
Jakież spotkało mnie zaskoczenie kiedy bez grosza gotówki w kieszenie chciałem doładować ekartę na rybnickim dworcu Komunikacji Miejskiej. Stanąłem przed okienkiem kasowym, a tam wystawiona jaskrawa żółta kartka i na niej „ Nie ma możliwości zapłaty KARTĄ PŁATNICZĄ”. W pierwszej chwili pomyślałem, że to jedynie chwilowa awaria, ale jak mi wyjaśniła siedząca po drugiej stronie okienka kasjerka, to nie awaria ale, że oni jeszcze nie mają terminala.
W XXI wieku, kiedy karta płatnicza i telefon staje się podstawowym narzędziem naszych płatności stwierdzam, że brak terminala do obsługi w/w narzędzi w jednostce podlegającej urzędowi miasta zakrawa na skandal. Jak się później dowiedziałem kasa na Dworcu Autobusowym to nie jedyny przypadek, gdzie nie ma terminala do obsługi kart płatniczych. Drugie takie miejsce, odległe zaledwie kilkaset metrów od Urzędu Miasta, to punkt kasowy zlokalizowany na Placu Wolności.
Pytanie do rybnickiego magistratu: Jaki jest problem, aby usprawnić obsługę pasażerów poprzez wyposażenie punktów kasowych w terminale? Czy zadnie to aż tak bardzo przerasta odpowiedzialnych za komunikację miejską, że sił starcza jedynie na wywieszenie „Nie ma możliwości zapłaty KARTĄ PŁATNICZĄ”?
Gdzie jeszcze w rybnickich jednostkach miejskich nie można dokonać płatności, bo nie ma terminala? Czekam na sygnał od Was.